loading...
food for your mind
One anonymous بازدید : 91 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

نه بیش از حد طولانی پیش، مردمی در مجله تایم از آنها فهرست 25 بهترین اختراعات سال 2014 که ویترین برخی از بهترین محصولات در این سال پرده برداری کرد نشان داد.

در این لیست گنجانده اپل دیده بان که در اوایل سال جاری، همراه با چند محصول دیگر مانند سطح حرفه ای 3 و Blackphone پرده برداری شده است.

    
اکثر ساعتهای هوشمند به اثبات رسانده اند به هیچ چیز به جز: آنها سعی می کنند به کوچک شدن پایین تجربه استفاده از تلفن همراه، با نتایج clunky. سازمان دیده بان اپل، در مقابل، کاملا reimagines کامپیوتر برای مچ دست، با استفاده از یک رابط رمان است که ترکیبی از یک صفحه نمایش لمسی و دکمه های فیزیکی است. علاوه بر زمان گفتن، سازمان دیده بان می تواند پیام ارسال، به جهت، تناسب اندام آهنگ و پرداخت های بی سیم. این قطعه جذاب از مد، مدل های بالا پایان که قابلیت 18 عیار طلا نیز.

اپل دیده بان است هنوز در بازار موجود نیست، و در نسخه های مختلف، از جمله یک با طلا 18 عیار-که انتظار می رود هزینه بیش از 5،000 دلار می رسد. اپل هنوز به طور رسمی تاریخ دقیق در دسترس بودن اعلام، اما گفته می شود برای راه اندازی در اوایل سال 2015. چگونه در اوایل؟ ما نمی دانیم که هنوز.

این کاملا متفاوت زمانی که با دیگر smartwatches مقایسه، ارائه یک رابط کاربر و عملکرد کاملا متفاوت است. پس از آن نه تنها به شما بگویم زمان، شما می توانید انواع کارهای از مچ دست خود را از جمله توانایی برای پرداخت های بی سیم از طریق اپل پرداخت را انجام دهد.

...

One anonymous بازدید : 119 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)
مخلوط کردن آب سرد و گرم تا رسیدن به دمایی متعادل برای شستن ظرف و یا دوش گرفتن همیشه باعث اتلاف بیهوده آب می‌شود. اما در یک ابتکار جالب از شرکت Ihouse شیر آب هوشمندی طراحی شده که به تکنولوژی تشخیص چهره افراد مجهز است.
این شیر آب هوشمند به اسمارت فاست معروف است. کافی است که تنها یک مرتبه دما و فشار آب مد نظرتان را به عنوان تنظیمات اولیه به سیستم عامل این شیر وارد کنید. پس از آن هر زمان که چهره شما در مقابل این شیر آب قرار گرفت آبی با درجه حرارت و فشار مد نظر شما از آن جاری خواهد شد.
تنظیم دما و فشار آبی که از طریق هر شخص برایش تعریف می‌شود با یک مشخصه رنگی مربوط به یک چراغ LED نیز بیان می‌شود. از طریق صفحه نمایشگر تمام لمسی 2.8 اینچی نیز می‌توانید به اطلاعاتی نظیر زمان, تاریخ و درجه حرارت محیط نیز دست یابید. 
با وجود تمامی جذابیت و ظرافتی که در طراحی این محصول به چشم می‌خورد هنوز خبری از قیمت و زمان ورود این محصول به بازار به چشم نمی‌خورد . اما به گفته طراحان کیفیت این طرح می‌تواند تا اختصاص دادن یک رایحه خاص به هر درجه حرارت و فشاری از آب نیز ارتقا یابد.
 
One anonymous بازدید : 93 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)
با این دستگاه می توانید همه گجت های خود را بدون نیاز به هیچ سیم و تبدیلی شارژ کنید و برای این کار فقط لازم است گجت مربوطه را روی این دستگاه و شارژر مربوطه اش قرار دهید و منتظر بمانید تا کاملاً شارژ شود.
دیگر نه لزومی به همراه داشتن و استفاده از شارژر مخصوصِ ِهر کدام از گجت هایتان دارید و نه به مبدل های مختلف برای قابل استفاده کردن بعضی از شارژرهایتان برای گجت های دیگر، نیاز خواهید داشت، چون مبدل همه شارژرها روی این وسیله تعبیه شده است.
همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید، چهار اتصال شارژ استاندارد توسط این دستگاه پشتیبانی میشوند که به این ترتیب برای شارژ گوشی های نوکیا و سونی اریکسون، آی پاد، پی.اس.پی ها و همچنین دستگاه هایی مثل دوربین ها و MP3 پلیرها که که شارژر مینی یو.اس.بی دارند، مشکلی نخواهید داشت.
البته قیمت 69.95 پوندی آن هم به اندازه قابلیت این وسیله جالب و قابل بحث است.
همه گجت هایتان را باهم شارژ کنید
One anonymous بازدید : 139 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)
احتمالاً تا به حال کتری های سوت داری که با جوش آمدن آب شروع به سوت زدن می کنند دیده اید؛ فشاری که بخار آب به لوله (یا در) کتری می آورد، صدایی ثابت و در بعضی موارد آزار دهنده بوجود می آورد که به نظر من خوشایند نیست.
اما آقای نائوکی کاواموتو به جای بوق کتری یک فلوت کار گذاشته که با جوش آمدن آب، می تواند یک نت خاص اجرا را کند.
به این ترتیب در صورتیکه نت سوت کتری شما برایتان آزاردهنده است، می توانید نتی که برایتان آرامش بخش تر است، انتخاب کنید و با آسودگی سراغ کتری در حال جوش خود بروید.
One anonymous بازدید : 93 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)
شاید شما هم با من هم عقیده باشيد. وجود يک کيک خامه ای و شکلاتی در هر جشن و مراسم مانند تولد از واجبات است. امروز با يک گجت الکترونيکی آشنا می شوید تا برش کيک های خود را دقیق و آسانتر انجام داده و با تکنولوژی روز هم قدم شويد.
آنچه که در تصوير مشاهده می کنید ظرفی مخصوص برش کیک است. این ظرف که Deni4100 نام دارد تنها با 4 عدد باتری قلمی روشن می شود. کافی است که کیک دايره ای شکل خود را پس از طبخ در این ظرف سرو کرده و آن را روشن کنید.
در ابتدا این جا کیکی از شما تعداد قطعات مد نظرتان را که باید عددی بین 2 تا 12 باشد سوال می کند. پس از وارد کردن تعداد قطعات دلخواه، راهنمای برش کیک که شامل مجموعه ای از چراغ های LED در حاشيه ظرف است روشن شده و محل برش کیک را به شما نشان می دهد.
همچنین می توانید با فشار دادن دکمه مربوط به موزيک آن، ملودی مخصوص تولد را که در حافظه اين ظرف ذخيره شده پخش کنید.
اين ظرف برای برش زدن انواع کيکها و شيرينيها و همچنين پیتزاها با حداکثر دایره ای به قطر 30 سانتيمتر مفید است و با قیمت 39.66$ در بازار به فروش می رسد.
بشقاب برش کیک
One anonymous بازدید : 87 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)
این عینک آفتابی یک عینک معمولی نیست، بلکه یک عینک ضد گلوله واقعی است.
این عینک ژاپنی جزو JSDF به حساب می آید. با وجود اینکه شيشه این عينک تنها 2 میلی متر ضخامت دارد، به راحتی می تواند فشار وارده یک جسم 500 گرمی را که از ارتفاع یک متری افتاده، تحمل کند.
همچنین ضربه جسمی تا قطر 6.55 میلی متر، که با سرعتی حدود 170 کیلومتر بر ساعت به آن برخورد کند، حتی نمی تواند شیشه آن را ترک بياندازد.
عینک ضد گلوله
قیمت این عینک سبک (27-35 گرم) و مقاوم در برابر ضربه، 317 دلار است که فکر می کنم ارزشش را داشته باشد.
 
One anonymous بازدید : 150 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

نای یکی لوله ی غضروفی است که از لبه تحتانی غضروف انگشتری در مقابل مهره ی ششم گردنی شروع می شود و پس از طی  مسیر در میان سینه  فوقانی در مقابل دیسک بین مهره ای چهارمین و پنجمین مهره ی سینه ای به دو برونکوس اصلی راست و چ تقسیم می شود. در هنگام بازدم محل دو شاخه شدن نای حدود یک مهره بالا میرود و در هنگان دم عمیق ممکن است تا مهره ششم سینه ای پایین کشیده شود. طول نای در  بالغین 11.25 سانتی متر است و قطر آن در اقایان 2 سانتی متر و در خانم ها 1.5  سانتی متر است . نای از 16  تا 20 حلقه ی ناقص غضروفی شکل به شکل c تشکیل شده که انتهای این غضروف ها در عقب توسط فیبر های عضله صاف بنام  عضله ی نایی (tracheal muscle) بهم متصل می شوند. غضروفی که در محل دو شاخه شدن برونکوس ها قرار دارد،کارینا (craina) نام دارد. برونکوس  اصلی راست نسبت به برونکوس اصلی چپ قطورتر ، کوتاهتر و عمودی تر است و تقریبا 2.5 سانتی متر طول دارد. برونکوس اصلی چپ در مقایسه  با برونکوس اصلی راست باریکتر،بلندتر و افقی تر است و تقریبا 5  سانتی متر طول دارد. برونکوس اصلی چپ از زیر قوس آئورت و جلوی مری عبور میکند.

One anonymous بازدید : 131 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

...

استخوان نازک نی:(Fibula)

استخوانی است بلند و باریک که در قسمت خارج ساق پا قرار دارد و دارای یک تنه و دو انتهای فوقانی و تحتانی است. انتهای فوقانی دارای سر (Head) و گردن (Neck) می باشد. سر دارای برجستگی 4گوشی بوده و از روی پوست قابل لمس است.  و در زیر کوندیل خارجی استخوان تیبیا قرار گرفته و با آن مفصل می شود. از روی گردن استخوان عصب پرو نئال مشترک عبور می کند. تنه ی استخوان دارای سه سطح و کنار بوده که توسط عضلات ناحیه ساقه پا در برگرفته می شود.انتهای تحتانی استخوان کمی پهن بوده و قوزک خارجی را می سازد که حدود 1/5 سانتی متر پایین تر از قوزک داخلی قرار دارد و با استخوان تالوس مفصل می شود.

شکستگی استخوان های ساق بسیار شایع است. به علت زیر جلدی بودن استخوان تیبیا در بسیاری از موارد قطعه شکسته پوست را سوراخ کرده و شکستگی باز  ایجاد میشود. در شکستگی باز احتمال عفونت و جوش نخوردگی زیادتر است.

 


مطالب مرتبط

استخوان کشکک ،  استخوان های دراز، مفاصل متحرک ،  زانو،  استخوان ، رشد استخوان

One anonymous بازدید : 138 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

دندان ها:(Teeth)

دندان ها ساختمان های سخت و سفید رنگی هستند که در حفرات آلوئولی فک فوقانی و تحتانی قرار دارند.دونوع دندان وجود دارد. دندان های شیری که از سن 6 ماهگی شروع به رویش کرده و تعداد آنها 20 عدد می باشد. دندان های دائمی که از سن 6 سالگی شروع به رویش کرده و تعداد انها 32 عدد می باشد. در هر فک 4 دندان پیشین و دو دندان نیش و 4 دندان آسیای کوچک و 6 دندان آسیای بزرگ وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب این سایت در چه حد براتان مفید بوده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 450
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 536
  • بازدید ماه : 987
  • بازدید سال : 8,874
  • بازدید کلی : 50,775